Netflix er tilgjengelig i Valgmenyen

Del
Facebook
LinkedIn
Telia Norge styrker TV-tilbudet sitt ytterligere, og selskapets kunder kan nå velge inn strømmetjenesten Netflix i Valgmenyen uten ekstra kostnad.
– Vi ser at strømming blir stadig mer populært blant våre TV-kunder, og vi er veldig glade for å nå kunne tilby Netflix i Valgmenyen, sier Pål Rune Kaalen, leder for privatmarkedet i Telia Norge. – For 50 TV-poeng får du nå tilgang alt av filmer og serier i det spennende Netflix-universet, så det er bare å se frem til en enda bedre og mer innholdsrik TV-hverdag fremover.
Telia har siden 2019 hatt et strategisk samarbeid med det amerikanske strømmeselskapet, og alle TV-kunder kan nå enkelt og kostnadsfritt velge inn Netflix i Valgmenyen.
– Vi har et veldig godt samarbeid med Telia i både Norge og resten av Norden, og er svært fornøyde med å gjøre Netflix sine dokumentarer, filmer og serier enda mer tilgjengelig for Telia sine mange TV-kunder, sier Patrick Danckwardt, sjef for forretningsutvikling i Netflix i Norden.
I Valgmenyen til Telia finner du i dag et enormt utvalg av innhold å velge mellom, med mer enn 100 ulike TV-kanaler og strømmetjenester. Blant de mange strømmetjenestene kan du blant annet velge inn HBO Max, Viaplay, Paramount+ – og nå Netflix.
– Som kunde har du alltid TV-poeng inkludert i ditt TV-tilbud, og disse kan du bruke til å fritt velge inn det innholdet du selv ønsker. I tillegg får du ekstra TV-poeng hvis du har flere tjenester samlet hos, og det er også mulig å kjøpe flere poeng, sier Kaalen. – Bruken av Valgmenyen har økt med nærmere 30 prosent fra 2020 til 2021, så det er ingen tvil om kundene setter pris på valgfrihet. Vi jobber samtidig kontinuerlig med å gjøre enda mer spennende TV-innhold tilgjengelig.

Netflix er en svært populær amerikansk strømmetjeneste, med rekke prisbelønte serier,
filmer, anime, dokumentarer og mye mer. Her kan kundene se på så mye innhold de vil,
uten reklame, når de ønsker. Netflix har omfattende bibliotek av prisbelønnede filmer og
serier, og en rekke innhold fra mange ulike distributører. Her oppdateres biblioteket hver
dag, slik at kundene alltid vil finne noe nytt og spennende å se på. Du kan lese mer på www.netflix.no

For å se innhold på Netflix må kunden, i tillegg til å velge det inn i TV-pakken sin, registrere
seg hos Netflix med brukernavn og passord.

Netflix kan velges inn i kundens TV-pakke for 50 poeng. Dersom kunden velger inn igjen Netflix etter å ha valgt det ut en periode, må de registrere seg på nytt hos Netflix. Seerhistorikk fjernes etter 10 måneder uten aktiv bruk.

Netflix Standard er det som vi gir tilgang til i Valgmenyen. Dette abonnementet inkluderer 2
enheter som kan ses på samtidig og laste ned innhold på samtidig, og HD oppløsning på
innholdet. Netflix Standard abonnementet har en pris på 109,- i mnd. for kunder som kjøper dette
separat via Netflix.

Kundene kan oppgradere fra Standard til Premium Netflix abonnement inne i Netflix
appen når de er logget inn. Dette gjøres altså ikke via Valgmenyen eller via Telia/3net.
Oppgradering til Netflix Premium koster 50,- og faktureres via 3net. Dette forutsetter at
kunden har valgt inn Netflix via Valgmenyen. Med Netflix Premium kan kundene se på innhold i Ultra HD kvalitet. De kan også se på, og laste ned innhold, på 4 enheter isteden for 2. Netflix Premium koster 159,- i mnd. med ordinær pris.

Dersom du ønsker/trenger flere poeng kan du bestille dette hos oss:
TV & Strømming 50 + 10 ekstra poeng: 25,- pr mnd
TV & Strømming 50 + 20 ekstra poeng: 50,- pr mnd
TV & Strømming 50 + 60 ekstra poeng: 149,- pr mnd

For TV kunder som har valgt Netflix inn i sin TV pakke, trenger de kun å følge en
registreringslenke hvor de registrerer seg hos Netflix. Merk at kunden må bruke samme epostadresse når de registrerer seg hos Netflix som de har registrert hos 3net for innlogging i Valgmenyen.

Kunde kan logge inn i Netflix med samme brukernavn og passord som de har registrert hos
Netflix, og vil kunne få tilgang til sin eksisterende Netflix konto med seerhistorikk. Kunde vil
ikke lenger betale til Netflix. Kunde vil ikke automatisk bli kreditert for gjenværende beløp
for inneværende mnd.

Kundeservice:
Faktura = 3net
Problemer med Telia Play = 3net
Problemer med Telia Box = 3net
Tekniske feil med Netflix appen = Netflix
Feil på innhold i Netflix appen = Netflix
Problemer med registrering/innlogging i Netflix = Netflix

Registreringsløp:
1: Logg inn på www.teliaplay.no og trykk til høyre på profilbildet, da kommer valgmenyen opp. Velg inn Netflix.

2: Logg inn på Netflix

3: Velg ditt ønskede abonnement. Standard velges inn via Valgmenyen, men kan oppgraderes til Premium via Netflix, kr 50,-

4: Kunde bekrefter, og kan starte å se umiddelbart.


Se våre andre saker og nyheter